سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

درحالی‌که اجرای ناموفق طرح هدایت تحصیلی در سال گذشته هنوز فراموش نشده است، معاون وزیر آموزش و پرورش وعده داد این تجربه تلخ امسال تکرار نمی‌شود.

نخستين سال اجراي طرح هدايت تحصيلي دانش‌آموزان در پايه نهم با مشكلات و اعتراض‌هاي فراواني روبه‌رو شد و بسياري از دانش‌آموزان پايه دهم‌ اكنون در رشته‌اي درس مي‌خوانند كه علاقه‌اي به آن ندارند. آموزش و پرورش براي پر كردن ظرفيت رشته‌هاي كاردانش و فني و حرفه‌اي و با اسم توسعه متوازن، دانش‌آموزان را به هنرستان‌ها گسيل كرد. معاون وزير آموزش و پرورش اما وعده داده كه اين روش هدايت تحصيلي سال آينده تكرار نشود و دانش‌آموزان در رشته دلخواه ادامه تحصيل دهند. نحوه هدايت تحصيلي تابستان امسال حاشيه‌هاي فراواني به‌دنبال داشت تا جايي كه رئيس‌جمهور نيز اعلام كرد «نبايد دانش‌آموزان را در موضوع انتخاب رشته اجبار كنيم بلكه بايد آنها را هدايت كنيم».هرچند پس از اعتراض‌هاي فراوان و دستور رئيس‌جمهور به وزير سابق آموزش و پرورش مشكل تا حدي رفع شد ولي نگراني‌ها درباره تكرار اين موضوع ادامه دارد.

  • در جست‌وجوي راه‌حل

شايد در جست‌وجوي همين راه‌حل اساسي است كه روز گذشته علي زرافشان، معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با ايلنا گفت: «سال گذشته ما نتوانستيم از ظرفيت رسانه‌ها براي طرح هدايت تحصيلي به خوبي استفاده كنيم. امسال در اين زمينه بهره بيشتري خواهيم برد.» حالا و با توجه به اين وعده و تغيير معاون پرورشي بايد منتظر رفع اشكالات هدايت تحصيلي در سال تحصيلي آينده باشيم.

کد خبر 356821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha